12.3.10

bila mud fyp tak kunjung tiba...

...maka marilah kita membazirkan masa dengan membuat kuiz-kuiz di blog :D

1. Name an item of clothing that has been with you the longest:


Aku ada satu baju ala-ala punjabi kaler biru; baju tu beli dari derjah 4-5 camtu kot. buleh muat lagi do~ haha.

2. What’s an article of clothing that you can’t live without (BESIDES jeans, people)?

Wool (eg: cardi, sweater, etc.) sebab senang xyah iron-iron bagai.

3. Describe your perfect winter & summer footwear:

Em...winter? ntah la. macam x perlu kot? nanti dah cukop duit pegi Jepun baru aku jawab soklan tersebut.
Kalo summer ala-ala sadis cam kat Toronto ni; better pakai kasut x bertutup la. macam sipar jepun x pun sandal. Aku anti sket kasut tutup ni. rimas D:

4. What’s a good, ethical clothing brand you’d recommend?

Ish aku jarang la beli barang2 branded ni (ececece) so x tau la sangat kan. kalo online shopping nye barang aku tau la. buleh tahan la kualiti; tapi x tau la pulak ethical ke x ethical sebab x penah melawat kilang mereka. uhuhuhuh.

p/s : kalo work attire; aku recommend nicole :)

5. And what’s a brand you wouldn’t recommend?

Salu kalo barang-barang branded taraf tinggi2 sket tuh; x yah la beli barang-barang kulit/bulu binatang dorang. memang la sedap je pakai; tapi kesian kat binatang2 yang teraniaya :'(

6. What’s the ugliest trend of all time?

zaman 90an la kot. taim derang pakai shoulder pad yang tinggi nak mampos tuh; pastu baju lak stok longgar kan. rambut ala-ala kerinting sket~ klaka siot~ XD (x lama anak cucu aku lak gelak kat fesyen aku taun 2010 =.=)

7. And the prettiest?

of kos taim 40s/50s; classic beauty~ dress-dress derang sangat lawa~

8. What colors predominate in your wardrobe?

reds :D

9. What are your vintage shopping strategies (if you have them)?

strategi? urm..bukak firefox; tekan web url; pastu browse2; then bayar; walla~ vintage dress~

10. What’s the most insane piece of clothing that you have ever owned?

Um....dulu penah ada satu baju kaler kuning ruffle2 dan tingkat2 kat depan baju..macam pompuan pregnant lak aih kalo aku pakai. haha.

11. If you could describe the majority of the clothes you own in one word, what would it be?

interesting. sebab aku suka baju yang kaler2 mencapup sket. haha.

12. Post a picture of your recent shopping trip.

motip inner hijau dress pink? :P
kes malas nak bukak tudung suma; so aku sarung je terus baju ni. snap snap gambar pastu cakap kat orang kedai "ok. x nak baju ni." haha.


Tengah hari tadi ada interview ngan KPMG. first time interview sejak masuk UTP okey~ nebes gela aku. naseb bek interviewer tu stok sempoi. dia plak yg cakap lelebey dari aku..hover~ :P

Hannah Talent mesej lak pastu. sok ade test shoot Dara.com tapi apekan daya; aku ni dah la xdak keta; pastu kelas ganti plak masa-masa nak cuti la jugak kan nak buat. tiket bas balik plak kul 6; uhuhuhuk~ mebi next time HT~ sori again~ T_T

Last but not least....hepi mid sem break suma!!!! sentimental sket sebab dah last sem... suma nak cherish kunun-kunun nye :P

No comments:

Post a Comment