15.5.10

life is not a korean drama.

Haha. Zaman dulu-dulu cakap "life is not a fairytale"...
Zaman sekarang, "life is not a korean drama" la pulak..sebab memang hero dia slalu giler punya hensem + baik + kaya ah...kalo x kaya pun sure macho tahap apa kan..

Aku ekceli x brapa layan korean drama dah skang...sebab tu mcm pelik bila ada org tulis kat cbox aku minat drama korea..haha...tapi dulu memang avid fan korean drama...sejak drama "Winter Sonata" kuar kat tibi....tetiap hari aku duk berteleku depan kotak tuh..nak tgk Jun Sang punya pasal..haha..lagu dia suma hapal...siap letak lirik kat meja skolah kot. kawan laki aku satu hari tu round2; tengok aku punya meja, pastu dia baca, "nae-ge-ob-so....eh eh hang tulih jampi ka apa nih..." ;p

Memang giler layan ah..sampai mak aku pon dah teraddicted skali..lol

Pastu dah lama-lama...terminat giler pulak cita "Stairway to Heaven"...lagu2 dia suma merentap sanubari ah wa cakap lu..dgr lagu je pon dah nangis...hahahaha...hardcore punya jiwang~ xD

Wuwuwuwu...masa nih heroin dia buta kot...sedeyh2...penat je pakai baju lelawa tapi x nampak :P

Tapi korean drama paling menyentuh jiwa bakul aku tataaappp adalah citer nih...

Ok. Abaikan kepelikan mereka bergambar di tepi tong sampah..byk lagi tempat2 menarik,tong sampahhhh jugak menjadi pujaan korang (-___-)"

Kalau x penah dgr pasal crita ni..pi Google..aku malas nak story~
Yang penting memang macho giler ah mamat dalam citer nih..walaupun x berduit, x brapa muda, dan x berketrampilan mcm kebanyakan hero cite lain; baju pon selekeh2 je...tapi beliau tataappp kacak di hati ku..nak tau sebab apa tgk ah. haha.

Cita ni sedih tahap gaban dowh...kalo tengok episod last aku sure dah siap2 prepare tisu kat tepi...konpem nangis punya ah...bukan sebab part romantik2..tapi sebab ada satu part tu dia mintak mahap kat mak dia....tacing gilerrr~ srott srett srott sreet aku nangis D':

Itu dulu la. tapi skarang aku malas sket nak tgk cita korea sebab durasi dia kan panjang..kadang2 30+ episod..aku plak jenis lembap tgk series...kejap2 tekan pause, kejap2 ulang tgk balik..kadang2 dua bulan baru habeh satu cita..haha. lagi pulak aku dah terminat budak2 jepun; drama pon asek nak layan yang mana derang blakon je...cerewet sungguh..

Berbalik kepada peribahasa ciptaan munshi hari ini; kalo korang tgk cita korea tuh..berpada-padalah...nak berangan buleh...nak minat gila kat hero ngan heroin pon buleh jugak...tapi kena sedar yg cita tersebut hanyalah lakonan...kebarangkalian berlaku dalam real life adalah 0.000000001%..sungguh susah ye nak jumpa pewaris harta syarikat yang bernilai jutaan dolar, hensem melampau-lampau; pastu single lagi pulak...laaaagi best bila beliau cakap, "saya x keysah rupa...yang penting hati.." (translation dr bahasa korea)

fuh. kalo jumpa mamat ni kat mana-mana, konteklah aku dengan kadar segera. mwahaha.

2 comments:

  1. drama apa tu?

    hmm, macam menarik untuk ditonton lepas exam.

    hehe.

    bagi aku, My Girl ah yang buat aku terpengaruh dengan korean drama ni. lepas tu zetty pulak kenalkan aku dengan SNSD, Tae Yeon, Kara, Hyunah, bla bla bla...

    err, nampak sangat ke addiction nih?

    ReplyDelete
  2. besssst dowhh~ ko terai la tgk sorry i love you~ konpem meleleh ayaq mata ;p

    my girl comel~ hahahaha. aku layan sket2;tp korean drama yg ak minat slalunya yg sedih2.lol.
    aku dlu minat dbsk jap,pastu suju,big bang,bla3..

    haha. xpe. fan memahami perasaan fan lain ;p

    ReplyDelete