14.1.12

main masak-masak

to those who really know me, drng tau la aku ni mmg x pandai masak. mwahah. sbb mak and adik aku pandai masak, maka aku pon mcm x nak la meng"crowded"kan dapor kan..too much cooks spoil the broth katenye.. (matilarr xde spe nak amek aku jadi bini nih)

so...bile aku tepun mak aku ckp aku nk masuk pertandingan masak memasak kat ofis, mak aku sure la gelak kan.. =.=

seperti pertandingan dragon boat, marathon dan keje2 giler yg lain, aku masuk sbb sekadar nak cukupkan kuota.

there were 5 of us, and the menu musti ade nasik, lauk, salad, sup and air.

aku dgn pantas volunteer nak potong sayur, garnish and buat air. mwahahaha.

tema dier healthy cooking. so kitorang piki memule nak masak ikan stim. turned out di hari pertandingan, stim xde. huk2. so tukar nak goreng ikan. giler tak healthy! haha

derang bagi masa 1 jam 30 minit. but seryes rasa cepat giler. tup2 host cakap lagi 20 minit (feeling2 masterchef siot.lol)

setelah berterbangan semua pinggan mangkuk dan kuali, inilah hasilnya..

nasik halia dengan mixed vege, ikan goreng masam manis, sup avocado ayam (yg ni kitorang google kat tenet uols),salad udang ,and last but certainly not least..teh o ais serai pandan~ (dem baru perasan aku tak ambek gmbr air. cis)

garnish giler childish kan? huahah. memang nampak bebenor orang bujang yg masak :P

nama yg konon2 kretip la ambek dr lagu p ramlee...sape lg kasik nama kalau bukan aku..kate munsyi kan..haha


pastu tgk grup lain punye dish..mak aih mantap baq ang..


yang ni tema japanese food..sup dier seryes :L


group ni menang 2nd place uols


haaa ni menang 1st place...supervisor aku. memang tgk pon dah terliur kan..

kitorang? hahah. time food evaluation, judges komen masakan kitorang rasa seraii je dr nasik bawak ke air. nampak sgt x reti integrate. then he asked "selalu masak tak ni?" and there was this long, awkward pause. hahaha. but dier puji ikan kitorang woot~ and orang ramai yg rasa makanan kt meja kitorang puji nasi halia and air aku (x kire nak masukkan jugak. haha)

valuable, new experience i must say. need to improve my cooking skills in the future. therefore if you noticed..



yg part invent new recipe mmg x bole blah. haha

No comments:

Post a Comment