21.6.09

apa anda akan buat bila....

baiklah. bayangkan anda berada di dalam sebuah lrt yang penuh giler dengan penumpang. gerabak tren tersebut tidak ubah seperti setin sardin yang mampat dengan ikan2 sardin. dan anda adalah salah (sekor?)sorang daripada banyak2 sardin itu <- wey. bape banyak sardin da. sedang sibuk mengelak sikuan daripada org sebelah, anda toleh ke luar,melihat-lihat keadaan penumpang di luar yang coba2 ingin masuk. Sambil itu terdengar la suara2 sumbang pegawai2 rapidkl yang menjerit "masuk dalam sikit! masuk dalam sikit!" dan ketika itulah, anda nampak 'dia' betul2 di depan anda. 'Lelaki idaman' (kalu reader lelaki, 'Wanita idaman') yang cukup segala kriteria2 pemilihan.maka terlopong ikan lah anda di situ sambil kaver cun (atau hensem).Apakah reaksi anda seterusnya? (a) buat-buat terjatuh ayu depan dier sambil kaver lidah drpd melatah; harap2 dia sambut dan terjatuh chenta pandang pertama sama anda <- hanya untuk reader pompuan. reader lelaki boleh cuba tapi hanya ada 0.002% peluang kejayaan.

(b) melirikkan senyuman paling menawan ke arahnya sampai tegang urat2 muka.

(c) tegur dia; cakap "hai. saya *******.keje dekat2 klcc gak. awk level brape?"

(d) x buat apa2. pandang dia pun x. duk tegak sambil still kaver cun/hensem.

jika pilihan anda ialah (a) (b) atau (c),mungkin cerita anda akan jadi seperti iklan sabun lux. jejaka/wanita idaman anda akan menyahut panggilan pulau anda dan lagu 'jai ho' nyanyian pussycat dolls mula kedengaran.maka org2 di dalam tren termasuk dengan anda pun menari mengikut rentak suara nicole scherzinger.

owh. tunggu sebentar. mungkin pilihan anda (d) seperti saya?

bagus. pilihan yang paling logik dan applicable. sebab iklan lux hanya seswai untuk tontanan umum atau dalam bahasa ratingnya, 'U' tapi tidak begitu cocok dilakukan di luar kerna kemungkinan besar anda akan digelakkan. lebih malu apabila ada beratus pasang mata sardin memandang.
lagi pula, kemungkinan dia masih single dan available amatlah tipis dan nipis senipis kulit bawang goreng. Di dalam novel2 remaja atau fiksyen alaf 21 itu mungkinlah betul sebab mmg dah sah2 hero dan heroin hensem, cun, lawa, mantop, malatop dan bergaya tetapi masih single. tiba2 berjumpa sahaja terus berchenta (atau mungkin gaduh2 manja dulu baru berchenta) tetapi dalam dunia nyata, x mungkinlah. lelaki/perempuan seumpama itu sah2 sahaja laku bak goreng pisang atau cucur kodok panas.

Dahulu kala sewaktu masih di bangku sekolah, slalu jugak la jdkan novel2 ni sbagai escapism dr dunia luar. Sampai sekarang sbnrnye masih layan,tapi percaya? um, tak lagi.

4 comments:

  1. ak amek d tp di adaptasi sket..

    x wat pape,tp pndg die slagi ade pluang sambil control comel.lol~

    ni buat tag ni - [here!]

    ReplyDelete
  2. i choose d
    huhu~

    ReplyDelete
  3. cumil~! haha.. d la jugak kot kan~

    tapi kalu
    e)wat2 cam knal dier.. konon2 la name dier adi "eh, u adi ke? lme x jumpe"..
    "eh, cik silap org la.."
    "ooo.. ea? sori2.. muke u sebijik cm kawan i, btw, name i tirah. u?"

    hahahhaa! mmg x la wei nk wat cam e kot..

    ReplyDelete
  4. waaah~ pilihan d mmg menjadi pujaan ramai~ haha~
    cadangan (e) oleh cik farah mmg bernas!! adi ek?! ngahaha. ok2. akan dicuba kalau2 berjumpa beliau lg.

    ReplyDelete