25.7.11

Day 2: Meaning behind your blog name.

Moshi Moshi Meow?

Oh ini senang.

Pada suatu hari yang indah, aku tiba-tiba terminat dengan J-pop (Japanese Pop) mostly sebab ikemen2 dia. But then aku terminat pulak dengan lagu-lagu mereka. Lepas tu aku start terminat cita Jepun lah pulak. Lepas tu aku jadi otaku (fanatik) dengan menjoin cult2 Jpop antarabangsa. Aktiviti harian kitorang ialah swoon over benda2 simple yang this ikemen2 buat but still make our heart pitter patter. Sebagai contoh, cara dia makan or blink eyes. Yea i know, you don't know why. Trust me, you never gonna understand unless you're one of us :3

Then I started to like their culture.


Including their food..




Their fashion...



More or less everything. Including their "cuteness"..



..er. this isn't getting us anywhere.

Nak dipendekkan cerita, lepas tu aku minat segala jenis benda berunsur Jepun. termasuk bahasa mereka. Dan moshi moshi adalah kata pembukaan org Jepun yang bermaksud "Helo"...Ok setel 1st part.


The second part of my blog title, asal-usulnya bermula tatkala aku di UTP. Masa tu punyalah fanatik dengan mirc. semua nak carik nama cool2 kan. masa ni derang suka letak nama binatang. aku pon xtau la nape. kambing, arnab, ikan sepat ronggeng (ok yg ni tipu) semua ada~ maka pike punya pike, aku came out dengan nama kucingsiber. Sebab tu the last phrase is "Meow".


Saje gedik2.




p/s: Aku tergerak hati nak tiru bro pikachu kiut di atas. So..



Aish. Tak leyh nak kata apa la. orang hot tak mungkin boleh jadi kiut~ :P

No comments:

Post a Comment