6.4.09

semut terbang~

Aritu aku digigit dengan sadis oleh seekor semut terbang (yakin jerk. aku pon tak pernah mengetahui kewujudan spesis itu sampai dak2 ni gtau.) Setelah beberapa hari digigit, aku mengalami simptom2 atau gejala2 yang kurang sihat..
tak guna punye semut terbang!

owh..tak2.. aku tak la plak bertukar kepada semut terbang girl atau semutwoman, cuma asyik melayang-layang kalo dengar lagu jiwang~ lol. xD

contohnya seperti lagu di bawah:


Akan ku pintal buih-buih
Menjadi tali mengikatmu
Akan ku anyam gelombang-gelombang
Menjadi hamparan ranjang tidur mu

Akan ku tenun awan gemawan
Menjadi selindang
Menudungi rambut mu
Akan ku jahit bayu gunung
Menjadi baju pakaian malam mu

Akan ku petik bintang timur
Menjadi kerongsang meyinari dada mu
Akan ku jolok bulan gerhana
Menjadi lampu menyuluh rindu mu

Akan ku rebahkan matahari
Menjadi laut malam mu
Menghirup sakar madu mu
Kekasih... Hitunglah mimpi-mimpi
Yang membunuh realiti
Dari syurga illusi

wow wow wow~ sangat best~ usman awang memang sangat3 romantik kan? =)
cara dier menzahirkan kecintaan kpd si buah hati memang sangat indah lagi berseni (ha tgk,kan dah kuar ayat2 munsyi aku..cis)
too bad poetic songs like dis tak brape dapat sambutan kt m'sia :(

No comments:

Post a Comment