2.1.09

oh noes~ D:

Masalah sudah mula menjelma di kala masuk minggu ke-4 internku. SV kesayanganku, En. Azizul bertanya kepadaku "Tirah,tau gne macromedia director x?"

Aku : er.. [dalam hati: ape menatang plak dah director tuh??] Tu lah dier..name je pelajar IT tapi software2 sumer x khatam lagi..ape nak bwat,asemen sume men tiru2 rakan sebelah menyebelah je. Derang lak bajet2 budak UTP cam tau sume bende je *sigh*

En Azizul lagi : Em xpe la..x gne director pon xpe..flash ke ape ke..saye nak awak wat montaj..wat yang canggih2 sket ye..

Dan aku pon segeralah melopong tahap badak air di ctu. Tapi nak wat cane,nak x nak kene wat gak kan..So dengan gigihnye aku pon install la sume bende yang bleyh diinstall. Flash,fireworks,swish,vegas,gajah,zirafah,sumer2 la. Bajet2 bleyh tolong nak siapkan montaj. Tapi last2 aku decide nak gne flash je. Maser pon dah makin suntuk,tapi idea je yg kuar..outputnye x dpt2 jugak T.T

31 hr bln, En Azizul tetibe wat meeting mengejut dan aku pon dengan terkujatnye msk la blk meeting. Rupenye nak discuss ngan web developer psl sistem yg sepatutnye aku wat montajnye.Tgh2 dok syok amek note, En Azizil tnye lagi, "Dah brape peratus siap?." Aku yang tengah kalut ni pon ngan selambe jawab "30%!" padahal 0.003% pon blom siap lg D: En. Azizul pon bangge la sbb konon2 nye intern dier ni pro flash..tapi kenyataannye.. T.T

Arini pon satu hal. Tetibe je derang soh aku tuka tempat kat depan. Dah baek punye aku setup kom ngan install sume2 menatang dalm tuh,dier soh bagi laluan kat clerk baru lak. Mentang2 la aku ni trainee jek. Derang pon dah tau nak amek orang baru tu pandai2 la cari tempat. ni x,dah org tu smpai bru nak terhegeh-hegeh cri tmpt. Bile sume tmpt dah penuh,sume pandang aku. Kijam sungguh T.T

Ape2 pon..majulah IT untuk negara. Aish sungguh sejuk di starbucks ini. dah nak beku tangan. chow dulu~

pengajaran hari ini : jangan sesekali menipu SV anda. anda jua yang akan merana di kemudian hari. uhuhu.


No comments:

Post a Comment